torsdag 28 maj 2009

Äppel-Hängslen









Älskade lilla mamma =) Tuusen Tack!
Jag fick låna pengar av henne till en symaskin, så jag slapp vänta på skatten.
Blev en Singer, som jag har på bild i föregående inlägg. Är jättenöjd! Fick hem den igår.

Igår blev även lite tyg inköpt när jag och William var på Skroten.
Manchester, äppeltyg, ett brun/vit randligt tyg samt lite mudd.
Sen har jag fått hem boken: Børnetøj du selv kan sy 0-4 år, som jag beställde förra veckan.
Blev ett par hängselbyxor till Oscar igår kväll, samt idag.
Använde mig både av manchestern och äpplerna.
Mönstret är ur boken jag nämde ovan.
Jag la till ett par fickor i sidorna efter eget tycke, pojken måste ju kunna samla på sig saker på våra små promenader ;-)
Gjorde strl. 2år (92) och de blev givetvis lite stora till min LILLA 2åring.
Men de går naturligtvis att använda ändå, han växer förhoppningsvis i dem mer och mer.


Mönster
Børnetøj du selv kan sy 0-4 år av Elsebeth Gynther

Matrial
Från Skroten , Samt Vlisofix och mellanlägg

Maskin
Overlock Husqvarna huskylock s15, samt Singer Confidence 7467

Övrigt
Maskinen var en fröjd! Har nog aldrig varit med om en sån bra maskin, och så många finesser.
Är van med mitt rasslande, trasslande gamla skrälle från siba för 900:- som endast skulle användas för gardinfållning =)
Detta är kvalite, och jag är bara såå nöjd!
Föruton mina pokjar och sambo så är det symaskinerna och min sömnad som tar 100% av min uppmärksamhet =)

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Grattis till ny maskin (vilken snäll mamma) och vad fina byxorna blev. Man blir som barn på nytt när man får nya saker till sin sömnad oavsett om det är lite sytråd i härliga färger, tyg, sybehör eller som i ditt fall en underbar symaskin.

Håller med om att sömnaden står högt upp på favoritlistan :-D

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Jättefina!!!

Anna, Tvillingtand sa...

Va fint det var med manchestern och äppletyget! Jättefina byxor!

Doris_Assar sa...

Åh de blev ju toppsnygga!!!! :-)

od Andulky sa...

Underbara! Skönt med ny maskin!!

Sandra sa...

Vad roligt med en ny maskin, som dessutom funkar bra!

Jättefina byxor, snyggt med äppleinslagen både fram och runt hängslena!

Fickor är verkligen både ock. Det är roligt att de får plocka på sig saker, men här följer det lätt med stenar, grus och liknande!
Men det finns ju dammsugare! =)

Efwa - Medea sa...

Vad fina byxorna blev och vad kul med en ny maskin. Snäll mamma du har. =)