fredag 31 juli 2009

Lilla Snigel

I förra blogginlägget sa jag att jag skulle lägga upp lite av det jag sytt, sen kom jag inte så mycket längre.
Nu har allt kring semester osv. lugnat sig lite, och sitter nu här med regn o blåst utanför fönstret, går vi mot hösten nu?



Oscar går och sjunger lilla snigel nästintill hela dagarna här hemma.. Vad passar då bättre än att göra en snigel tröja till honom. Så fick det bli. Ungen älskar tröjan!





Provade att fålla den enligt Gekkos beskrivning
Kanonbra vart det.. detta är absolut det jag kommer använda mig av i famtiden





Mönster
Ottobre 3/2009, fast med egna ändringar

Matrial
Från Affärn i Borås

Maskin
Overlock Husqvarna huskylock s15

Övrigt
När tröjan var använd 2 ggr biter hunden hål i den på 2 ställen. Det går vilt till när det är lek och bus. Var bar att ta fram hjärnan från vinden och börja tankevärksamheten. Vad skulle nu hända med tröjan? Den kan ju inte kastas.. och jag vill inte sätta på ungen trasiga kläder.

Detta blev resultatet





Inga kommentarer: