tisdag 23 juni 2009

Knickers i manchester



Nu verkar det ju kanske äntligen som vi ska få lite sommarväder.
Ungarna har nästan inga sommarkläder alls. Och man man inte har egen tvättmaskin så krävs det ju några ombyten.
Dessa knickers fick jag till nu i kväll.
Det är tyg från ett par gamla byxor som min sambo ägde en gång i tiden =)
Sidsömmen i byxorna lät jag vara kvar, sen sydde jag byxorna som jag brukar, men efter ännu ett nytt mönster, samt att jag kortade ner beben.

Funderade ett tag på om man håller på att bli helvirrig.
När byxorna var klara la jag ut dem på golvet för att fota, efter fotograferingen så skulle jag ta på sonen dem, och vad får jag se!? Jag har sytt på Namnlappen bak ist. för fram där den skulle vara. Haha, Så efter jag tagit ett par kort på sonen så var det vara att sprätta och rätta till felet =)
Sen blev det en nu fotning.
Skyller på värmen, man är väll inte van helt enkelt =)


Mönster
Eget

Matrial
Mudd från Furukunds. manchester från sambons gamla byxor.

Maskin
Overlock Husqvarna huskylock s15, samt Singer Confidence 7467

Övrigt
Helt och hållet omöjligt att fota den ungen =)

Inga kommentarer: