tisdag 23 juni 2009

Williams mudd Jeans




Dessa blev klara dagen föra midsommar...
Blev en stressig dag så hann inte ens blogga upp dem, sen har jag inte haft tid.
De klipptes ut och jag sydde grensömmen samtidigt som jag gjorde de förra till Oscar.
Men eftersom jag inte blev riktigt nöjd med modellen på dem så vart jag lite fundersam hur jag skulle göra med dessa.
Jag tog fram textilpennan o skissade upp lite direkt på de utklippta byxorna, sen satt jag saxen i tyget och tänkte något i stil med "det får bära eller brista" haha.
Jo, men dessa vart bätte än de förra tycker jag. Så man ska nog våga sätta saxen i det redan utklippta tyget om man inte tror att man kommer bli nöjd.



Mönster
Eget

Matrial
Mjuk härligt jeanstyg från Furulunds, Mudd från Skroten, och Fickorna är påslakan från Röda korset.

Maskin
Overlock Husqvarna huskylock s15, samt Singer Confidence 7467

1 kommentar:

Snajgel sa...

Dom tycker jag är så snygga, sånna blir det till mina knottar.

tycker du är så duktig, kolla in här varje dag med hinner aldrig kommentera, men nu kände jag att jag måste göra det.

Hoppas ni har fint väder =)