onsdag 17 juni 2009

Tighta hängselbyxor




Nu var det en hel evighet sedan jag bloggade, systugan har i princip ståll lika still som bloggen.
Har inte funnit någon motivation alls. Tråkigt när det blir så.
Dessa gjorde jag för ett tag sedan... sen pajade symaskinen o då blev de liggande, sen när jag köpte min nya maskin blev de klara efter några dagar.. haha.
Så de är i princip urvuxna redan.
Det är samma mönster som dessa jag gjorde, fast att jag förstorat upp det lite.

Mönster
Sy kläder av mjuka tyger, fast en aning omgjort och förstorat.

Matrial
Velor (från "Affärn" i Borås), Loppis-tyg, Samt Vlisofix och mellanlägg

Maskin
Overlock Husqvarna huskylock s15 och Singer Confidence 7467
Övrigt
Nu ska jag väll ändå få lite eld i röven.. jag vill ju sy! Kom igen nu =)
Jag har ett par godingar jag kommer ladda upp under kvällen när barnen lagt sig så håll utkik =)

Inga kommentarer: